Dekoracyjna poduszka - liść monstery.



kwiat monstera


Cześć!

Niedawno opublikowałam tutaj posta o tym, jak uszyć poduszkę w kształcie kaktusa. Przy okazji wspomniałam, że pojawi się tu jeszcze jedna wersja egzotycznej poduszki. Et voila! Dzisiaj opiszę i zilustruję proces szycia takiej miękkiej, designerskiej monstery. Nie wiem jak Wy, ale ja oprócz prawdziwej rośliny, która ostatnio nieprawdopodobnie mi się rozrosła, wymalowałam złote liście na drzwiach od szafy! A wymalowałam je złotą patyną, tak więc efekt jest całkiem ciekawy, szczególnie gdy odbija się w nich słońce :) No dobra, wracając do tematu szycia uprzedzam tylko, że uszycie tego liścia będzie wymagało trochę większych umiejętności niż to miało miejsce w przypadku kaktusa. Nie jest to jednak nic mega trudnego, tylko wymaga więcej pracy i koncentracji :)
Zaczynamy!

poduszka w kształcie monstery

Czego potrzebujesz?


  • Materiału, w zależności od upodobań. Ja użyłam tapicerskiego alkantrasu, bo taki akurat był pod ręką. Wymiary: 130 cm x 60 cm
  • Igły i nici
  • Ostrych nożyczek i/lub nożyka
  • Flamastra lub ołówka
  • Papieru, na którym narysujesz szablon
  • Maszyny do szycia
  • Watoliny lub wypełniacza do poduszek

1. Najpierw musisz stworzyć szablon, który następnie odrysujesz na docelowym materiale. Najlepiej weź duży arkusz papieru i narysuj w miarę proporcjonalny liść monstery, np. taki jak na poniższej fotografii.

2. Wytnij dokładnie wzór i połóż go na złożonym na pół materiale (oczywiście materiał ma być odwrócony na lewą stronę!). Przypnij szablon szpilkami i dokładnie odrysuj cały kształt liścia na materiale. Możesz od razu dorysować sobie zapasy na szwy (1-1,5 cm).

szablon liścia monstery

3. Następnie dokładnie wytnij wzór, a tam gdzie są "zagłębienia" nie docinaj do końca. Gotowy liść musisz sfastrygować wzdłuż linii.

akcesoria krawieckie

4. Kolejny krok to zszycie dwóch części na maszynie, dokładnie po linii fastrygi. Uwaga! W miejscach zagłębień postaraj się szyć tak, by zaokrąglić linię szwu. Inaczej materiał będzie się źle układał po wywinięciu na drugą stronę! Szyjąc pozostaw też otwarty "dół" liścia. 

5. Kiedy zszyjesz materiały po brzegu, wytnij uważnie za pomocą ostrego nożyka lub małych nożyczek wewnętrzne otworki na liściu. Teraz możesz ściąć naddatki na szwy na ok. 5 mm, dotnij też miejsca zagłębień, na około 5 mm do szwu. Jeśli po wywróceniu materiał źle się układa na zaokrągleniach, ponacinaj delikatnie naddatki na szwy. 


6. Teraz wywróć liść na prawą stronę i przy pomocy np. ołówka powypychaj wszystkie rogi. Ściegiem krytym (ręcznie) zszyj brzegi małych otworów. 




7. Czas na wypychanie! Za pomocą watoliny lub wypełniacza do poduszek musisz wypchać liść, nadając mu odpowiedni kształt. Na sam koniec zszywasz ściegiem krytym dół poduszki (tu możesz wszyć też suwak).



Twoja poduszka jest gotowa! :)

Poduszka w kształcie monstery


poduszka w kształcie monstery









Komentarze

Popularne posty